Arrangementen

Ik heb ruim 15 jaar in het onderwijs gewerkt. Ik heb daarin mogen ervaren hoe prachtig dit vak is, maar ook waar de uitdagingen voor leerkrachten liggen. Nu ben ik binnen het onderwijs betrokken als coach en werk ik met kinderen waarbij extra ondersteuning nodig is.
Ik vind het een groot voordeel wanneer ik in school aan de slag kan met een kind, waarbij ik de ruimte heb om dit terug te koppelen naar de leerkracht en andersom. Op die manier zijn de lijntjes kort en beweeg je samen in plaats van langs elkaar heen.
Hierin nemen we de ouders natuurlijk mee.

Ik word voor uiteenlopende hulpvragen benaderd, maar één ding staat hierbij centraal. Ik ga voor het totaalpakket. Scholen waarmee ik werk erkennen deze manier van werken. Hierbij koppel ik sociaal- emotionele veranderwensen, daar waar mogelijk, aan de cognitieve ontwikkeling. Dan behaal je de mooiste resultaten. Ik vind het mooi om terug te krijgen dat scholen de meerwaarde hiervan zien en dat de ervaringen positief zijn, waardoor ik met hen kan blijven samenwerken om verschillende kinderen in hun school te ondersteunen.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is PngItem_6760415-3-646x1024.png

Onderwijs- hart
Ik heb veel te bieden op het gebied van didactische en pedagogische kennis en vaardigheden. Dit combineer ik binnen mijn coaching. Ik heb veel ervaring binnen verschillende groepen. Tijdens mijn opleiding heb ik mij gespecialiseerd in het speciaal basisonderwijs. Daarna rolde ik het Jenaplanonderwijs in. Hier was ik al bekend mee, omdat ik op een Jenaplanschool heb gezeten. Als leerkracht leerde ik de andere kant kennen: werken vanuit projecten, de leerdoelen kennen, methodes durven loslaten, inzetten van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van kinderen, differentiëren, nieuwe didactische werkvormen inzetten, kindgesprekken voeren e.d. Ik vond dit allemaal heel normaal. Toen ik de stap naar het reguliere onderwijs maakte, ontdekte ik dat dit niet vanzelfsprekend is. Ik ontdekte mijn eigen kwaliteiten. Vervolgens ontstonden er leuke gesprekken met collega’ s en stelde ik regelmatig prikkelende vragen. Ik heb de overstap naar het openbare onderwijs ervaren als een verrijking van mijn persoonlijke leven, door meer met verschillende culturen en achtergronden in aanraking te komen.


De kennis over het onderwijs zit er! En na het doen van verschillende coachopleidingen, heb ik mijn toolbox steeds verder aangevuld. Daar zit mijn kracht en expertise.
Ik geniet nu van het 1-op-1 werken met kinderen met verschillende hulpvragen. Het werken in kleine groepjes is voor mij ook geen enkel probleem. Daarnaast zet ik mij in voor een goed contact met de leerkrachten en denk graag met hen mee. Op deze manier blijft mijn onderwijs-hart kloppen en zelfs een beetje harder, omdat ik mijn grote droom van coachen hiermee kan combineren.