Wat anderen zeggen…

We hebben het afgelopen jaar erg prettig samengewerkt met Karlijn. De communicatie tussen de leerkracht en Karlijn verliep heel soepel. De adviezen die ze geeft voor in de klas zijn haalbaar en realistisch, ze houdt er rekening mee dat zij een-op-een met de kinderen werkt. 
De leerlingen gaan met plezier naar juf Karlijn toe en voelen zich bij haar erg op hun gemak. We zien mooie resultaten.

– Leerkracht Rosa Basisschool Den Haag –

Karlijn is een open, spontaan en bevlogen professional die goed weet in te spelen op de ondersteuningsbehoeften van de leerlingen die zij begeleidt.  Ze is betrokken en geïnteresseerd in wat leerlingen en hun ouders bezighoudt. Vanuit een positieve insteek gaat Karlijn met leerlingen aan de slag. Ze weet de dingen die goed gaan te benoemen en helpt de leerlingen bij wat ze lastig vinden, of dat nou op het gebied van leren of sociaal-emotionele ontwikkeling gaat. 

Wij zijn heel blij met de begeleiding die Karlijn onze leerlingen biedt. Ze bloeien ervan op en komen zelfs speciaal voor Karlijn naar school, ondanks dat ze ziek zijn. 

– Maud Spanjers IB Rembrandtschool Delft –

Ik heb Karlijn enkele keren online ontmoet en ik had al snel een goed gevoel over haar en haar aanpak. Ze begreep mijn verhaal en mijn zorgen over Nethan. Ik merk dat Nethan met plezier naar Karlijn gaat. Hij vertelt zelf dat hij zin heeft om bij haar langs te gaan. Het klikte al snel tussen hen en dat is ook nodig, dat creëert vertrouwen.

Via het logboek, een paar gesprekken en verslagen heb ik een goed beeld gekregen van waar aan gewerkt wordt op school.  En het bevalt me erg. De manier waarop ze met Nethan’s moeilijkheden omgaat, lijkt ze goed aan te pakken en het is zichtbaar in Nethans gedrag. Je ziet hem ontwikkelen. Daar ben ik Karlijn zeker dankbaar voor.

  • – Helene de Coster –

‘Mama wanneer mag ik weer naar Karlijn? Want ik leer zoveel van haar.’ Dat is hoe mijn dochter het heeft ervaren bij/met Karlijn.

Als ik bij de sessies aanwezig was zag ik iets magisch. Waar je als ouder allerlei informatie uit je kind probeert te trekken en in mijn geval niet het gewenste effect had, doet Karlijn dit op zo’n gemakkelijke speelse manier. Ze heeft ons weer een zetje in de goede richting gegeven, met voor mijn dochter hele fijne en duidelijke tricks. En ze heeft voor mij bevestigd hoe mijn dochter door het leven gaat.
Wellicht dat iedere kindercoach dit voor elkaar krijg, wat mij aanspreekt in Karlijn is haar open, toegankelijke en sprankelende voorkomen. En het allerbelangrijkste: mijn dochter is groot fan van haar.

– Jessica –

Karlijn is mijn zoon van 10 jaar rekenbegeleiding gaan geven, nadat hij op verzoek van ons, na één jaar SBO te hebben gevolgd, is teruggeplaatst naar zijn toenmalige verwijzende en tevens huidige basisschool. ‘Ik heb geen hulp nodig, ik kan het zelf!!’ Ofwel, een jongen met ASS maar niet anders willen zijn….

Ondanks zijn starre houding weet Karlijn het voor elkaar te krijgen om zijn rekenprestaties in de lift te krijgen. Ze durft buiten de kaders te denken en geeft mijn zoon “enigszins” inspraak waardoor hij zich gezien en gehoord voelt wat weer stimulerend werkt. Door het opdoen van succeservaringen krijgt hij meer zelfvertrouwen en worden zijn resultaten verbetert. De communicatie tussen school en ouders verloopt goed en duidelijk zodat je allen op één lijn zit. 

Kortom, je voelt je gezien en gehoord bij Karlijn.

  • – Nancy –

Sinds vorig jaar heeft mijn dochter Bobbi extra hulp van Karlijn. Voor rekenen en voor haar zelfvertrouwen.
Karlijn is echt een topper en voor Bobbi is zij de enige die haar begrijpt. Karlijn staat altijd voor haar klaar.
Bobbi zit echt 100 procent beter in haar vel dan vorig haar en haar zelfvertrouwen is gegroeid. Ik hoop dat Karlijn nog lang Bobbi kan helpen. Ik zou Karlijn aan iedereen aanraden!

BOBBI: Karlijn is de liefste juf ter wereld!!

  • – Naomi en Bobbi-

Dit jaar hebben wij als school onze eerste samenwerking met Karlijn gestart. Deze samenwerking ervaren wij als zeer prettig. Er is een open en duidelijke communicatie vanuit Karlijn en dit helpt in de processen die we met elkaar doorlopen. De expertise die Karlijn heeft, zet zij in tijdens de begeleidingsmomenten, maar deelt zij ook, waar gewenst, met betrokkenen. Wat binnen de begeleidingen als sterk en positief punt naar voren komt is de creativiteit die Karlijn inzet.

Wij zijn als school dus zeer tevreden en kijken ernaar uit om de samenwerking voort te zetten!

  • – OBS SpringWijs Delft (Tanthof) –

De begeleiding vanuit Karlijn is erg prettig, veilig, eerlijk en warm. Er is een fijne samenwerking tussen school en Karlijn. De leerling mag zijn wie hij/zij is. Er is ruimte voor aanpassingen en Karlijn is erg meedenkend in de casus. Er wordt tijd vrijgemaakt voor overleg, zodat we samen nog beter in kunnen zetten op de passende ondersteuning voor de leerling.

– Kwaliteitscoördinator CBS De Zonnestraal –


Mijn zoon van 13 jaar heeft een aantal coachingsgesprekken gehad met Karlijn. Hij is autistisch en heeft ADHD.  De manier waarop Karlijn met mijn zoon omging hebben wij als erg prettig ervaren. Zoals mijn zoon zei: “Ik vond het fijn omdat ik rustig met Karlijn kon praten”. 

Zij heeft goed gekeken en rekening gehouden met de behoeften van mijn zoon. Daardoor kreeg hij de ruimte om volledig zichzelf te zijn, waardoor hij zich kon openstellen naar Karlijn. Ik vond het mooi om te zien dat Karlijn verschillende aanpakken heeft (tekenen, spelletje, poppetjes).
Hij heeft geleerd hoe hij beter met een klasgenootje kan omgaan en dit geeft hem veel rust op school. Ik vond het fijn dat zij mij als moeder erbij betrok maar ook aan mij dacht als persoon. Ik heb fijne inzichten gekregen wat betreft de zelfstandigheid van mijn zoon. 
Ik zou Karlijn zeker aanraden. Ze is een zeer fijne, bekwame, betrokken, grappige (heel belangrijk), warme en lieve coach! 

–  Tim-Lee en Angélique –

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is PngItem_6760415-7-646x1024.png

Karlijn is een betrokken en kundige onderwijsprofessional én coach. Betrokkenheid blijkt uit het meedenken in mogelijkheden, net dat stapje extra doen en haar instelling om dingen (direct) aan te pakken. Professionaliteit blijkt uit de kennis die ze meeneemt vanuit opleidingen, maar ook vanuit persoonlijke ervaringen binnen en buiten het onderwijs. Daarnaast is Karlijn goed in staat om te reflecteren op haar eigen handelen, waardoor ze zelf elke keer weer leert. 

Karlijn haar kracht zit eveneens in het durven aangeven en bespreekbaar maken van grenzen van professionals, ouders en kinderen. Karlijn zet anderen aan het denken en kan situaties creëren waarin anderen leren. Door diepere vragen te stellen, goede ondersteuning te bieden of de juiste tips te geven. Ik heb Karlijn ervaren als een hele fijne collega, haar als collega of coach gun ik iedereen!

– Loes de Canne,  IB-er en adjunct- directeur OBS SpringWijs Delft –

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is PngItem_6760415-7-646x1024.png

Ik vond het heel mooi dat Karlijn door middel van verschillende aanpakken (laten tekenen / uitzetten van een situatie) op een fijne manier in gesprek kan gaan over iets waar een leerling tegenaan loopt, om het samen te bekijken en bespreken maar ook om de leerling te laten ervaren hoe het op hem of de ander overkomt wat er gebeurt / gebeurd is.

– Leerkracht RKBS de Waterwilg in Nootdorp-

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is PngItem_6760415-7-646x1024.png

Karlijn is een fijne betrokken begeleider. Ze is helder en transparant in wat ze behandelt tijdens de sessies.
Vanwege de heldere communicatie en de korte lijntjes vindt er snel een fijne samenwerking tussen school ( praktijk) en de coaching plaats.
Karlijn denkt goed mee, geeft tips, aanwijzingen en pakt dingen op die school aangeeft.

– IB RKBS de Waterwilg in Nootdorp –

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is PngItem_6760415-7-646x1024.png

We zijn bij Karlijn terecht gekomen op aanraden van school. Onze dochter kampte al langer met problemen van neerslachtigheid en had moeite om sociale contacten te onderhouden op school.  

Karlijn heeft onze dochter geholpen met het herkennen en benoemen van haar negatieve gedachten. Vervolgens heeft onze dochter geleerd de focus van deze negatieve gedachten te verleggen naar positieve gedachten. Alhoewel dit natuurlijk niet geheel opgelost is merken wij zeker een grote vooruitgang bij onze dochter.  Ze weet nu dat ze zelf invloed heeft op haar eigen gedachten en dus ook op hoe zij zich voelt!  
Contacten aangaan en vooral het onderhouden van sociale relaties met leeftijdgenoten is voor onze dochter al langer een worsteling.  Dit probleem is helaas  niet zo snel verholpen. Toch heeft Karlijn  onze dochter geleerd dat als er vervelende dingen gebeuren dit niet alleen iets zegt over haar zelf maar ook over de ander.  Ook zijn er handvatten aangereikt om met conflicten om te gaan.
 

Wij als ouders voelden ons ook erg prettig bij Karlijn. Zij gaf ons vertrouwen daar waar nodig, stelde onze eisen bij en gaf ons tips waar nodig. Eigenlijk geen op- of aanmerkingen verder!!

– Evelyne-

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is PngItem_6760415-7-646x1024.png

Onze dochter van 10 jaar heeft een aantal coachingsgesprekken gehad.  Zij heeft hierin  geleerd om nee te zeggen, haar grenzen te stellen en over haar gevoel te praten. Zij heeft hierdoor een open houding gekregen en durft meer te bespreken en heeft meer zelfvertrouwen gekregen. Karlijn is een prettige en lieve coach. Zij gaat in op de behoefte van het kind en op het tempo van het kind. Ook is er regelmatig contact geweest met Karlijn. Dat heb ik als zeer prettig ervaren. 
– Ramona-


Mijn indruk van Karlijn is dat ze al veel kennis en vaardigheden heeft. Ze legt de lat voor zichzelf hoog. Wil graag resultaat. Is een doener en wil zoveel mogelijk oefenen. Snapt hoe systeemgericht werken gaat en kan het toepassen.
– Ingrid, docent BGL-


Ik gun veel kinderen jou en jou veel kinderen om te coachen.
– Renate Hoen, supervisor BGL-